torsdag 29 september 2011


Idag har vi:
- lämnat in pollineringsuppgiften
- fortsatt att studera NP-frågor och argument samt förklaringar.
- såg vi  filmen http://www.ne.se/ur/program/161302
och tillhörande uppgift C) s 10 i kompendium.
(Obs! Det är nu du använder inloggningen till www.ne.se om du vill se filmen hemma eller på skoldatorn igen!)
- läxa uppgift D)  s 11 i kompendium. Se filmklipp, det finns många att välja bland, se gärna alla:



Nästa lektion planerar vi att:
- ha undervisning om fakta kring könsorganen s 11, 12 i komp (välj enkel text på www.ne.se).
Diskuterar uppgift E) och F) ( G)-uppgiften nedan är reserv).
- göra följande uppgifter nedan (där fokus läggs på muntlig prestation d v s hur man bemöter argument, förklarar och diskuterar, som leder diskussionen framåt):
E) Finns en problematik, av något slag, i filmen myten om mödomshinnan?
Myten om mödomshinnan 1:05 min: http://www.ur.se/Sex/

F) Ser vi olika på kärlek, sex och lust? Definiera i kill- resp tjejgrupp tre ord som speglar det motsatta könets tankar.
RAMP killar sex och kärlek 28 min: http://www.ne.se/ur/program/106034
RAMP tjejer sex och lust 28 min: http://www.ne.se/ur/program/106035

G) Hur får vi in orden ansvar och jämställdhet i filmerna om homosexualitet, bisexualitet och identitet (de två filmerna)?
Homosexualitet och bisexualitet 28 min: http://urplay.se/159155
Sexualitet och identitet, Kille i en tjejs kropp: http://urplay.se/159155

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar