Började med viskleken där insikt om hur sanningar kan förvridas i ryktesspridning.
Sedan hölls paneldebatt för och emot retuschering av bilder. Mycket lyckat med mycket åsikter som ventilerades!
Gick därefter igenom gamla nationella provfrågor i biologi och tittade på olika elevsvar för att se hur förklaringar och argumentation kan bedömas.
Nästa lektion:
- fortsätter vi att studera NP-frågor och argument samt förklaringar.
- sätter vi igång med filmen http://www.ne.se/ur/program/161302
och tillhörande uppgift C) s 10 i kompendium.
(Obs! Det är nu du använder inloggningen till www.ne.se om du vill se filmen hemma eller på skoldatorn igen!)
- vi arbetar med fakta kring könsorganen
- läxa som ges är uppgift D) Se filmklippet:
Sedan hölls paneldebatt för och emot retuschering av bilder. Mycket lyckat med mycket åsikter som ventilerades!
Gick därefter igenom gamla nationella provfrågor i biologi och tittade på olika elevsvar för att se hur förklaringar och argumentation kan bedömas.
Nästa lektion:
- fortsätter vi att studera NP-frågor och argument samt förklaringar.
- sätter vi igång med filmen http://www.ne.se/ur/program/161302
och tillhörande uppgift C) s 10 i kompendium.
(Obs! Det är nu du använder inloggningen till www.ne.se om du vill se filmen hemma eller på skoldatorn igen!)
- vi arbetar med fakta kring könsorganen
- läxa som ges är uppgift D) Se filmklippet:
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar